14 Jun 2009

Lee Kuan Yew Dan TGNA








Aku yang membesar di Johor Bharu sehingga umur remaja ku, aku amat biasa dengan wajah Menteri Mentor Singapura ini, Mr Lee Kuan Yew (LKY). Malalui di siaran TV, ucapannya melalui kaca tv negara berkenaan sewaktu 'Nasional Day', ucapan Tahun Baru dan banyak lagi ucapan secara lansung (aku pun dah tak ingat sebab banyak sangat), membiasakan aku dengan wajah Perdana Menteri Singapura yang pertama ini.Namum begitu aku tidak pernah melihat beliau secara berhadapan. Tetapi hari ini (14hb Jun 2009) sewaktu kujungan beliau ke atas Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abduk Aziz Nik, aku berpeluang melihat LKY secara lansung. Setelah sekian lama aku tidak melihat beliau (walaupun hanya dalam tv), apa yang aku dapat katakan, beliau amat uzur. Dengan faktor umur yang hampir 90 tahun, beliau amat disanjung di negara yang tidak mempunyai hutang dengan negara luar itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan