07 Julai 2009

Hari Penamaan Calon PRK Manek Urai.


Pemandangan tapak pembinaan asrama dari luar pagar Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Yahya Petra 1, Kuala Krai. Aku sampai sini dalam pukul 8 pagi setelah bersarapan di Dataran Peladang.
Calon PAS bagi PRK Dun Manek Urai, Mohd Fauzi Abdullah (baju melayu kuning), diiringi oleh pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat antaranya TG Nik Abdul Aziz Nik Mat, TG Haji Hadi Awang dan berberapa lagi orang pimpinan, melangkah masuk ke perkarangan sekolah.

Shoot dari belakang Polis Pencegah Rusuhan. Kelihatan sebahagian penyokong PAS. Dari pemerhatian aku, hampir 10,000 orang penyokong PAS hadir sewaktu hari penamaan calon ni. Manakala penyokong Umno dalam sekitar 2000 hinggga 3000 orang.

Rakan-rakan jurugambar khususnya dari luar Kelantan. Aku tak kenal pun mereka ni, tetapi apabila berada di lokasi macam ni, semuanya menjadi kawan tidak kira mereka ni mewakili agensi mana. Gambar ni hanya di sebelah kanan aku sahaja, yang sebelah kiri aku ada lagi.
Calon yang bertanding dalam PRK Manek Urai, Mohd Fauzi Abdullah (PAS) baju melayu kuning dan Tuan Aziz Tuan Hamat (BN) baju melayu putih.
Lagi sebahagian penyokong PAS.
Penyokong PAS dari Perak, di laluan ke Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Yahya Petra 1. Cuba kau orang tengok misai 'brother yg tinggi tu, macam pendekar Mastor daaa....

Dari pintu masuk ke Dewan Petra, di mana penamaan calon diadakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan